۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

پیمانکار

پیمانکار (Contractor) شخصی حقیقی یا حقوقی است که طی امضای پیمان (قرارداد) با کارفرما، متعهد به اجرای موضوع مورد پیمان می‌شود. همانطور که در مقاله مربوط به پروژه گفته شد، یک پروژه پیمانکاری می‌تواند شامل ساخت یک پل یا جاده یا حتی انتقال برق به یک منطقه باشد. در یک پیمان، پیمانکار می‌تواند نماینده و جانشین‌های قانونی را به جای خود انتخاب و معرفی کند که این اشخاص هم حکم خود پیمانکار را دارند.

 

منبع : kavoshfarda.com

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

سازمان

مجموعهٔ هدفمندی است که پیرو یک نظام (سیستم) است، و دارای مرزها و حدودی است که آن را از محیط خود جدا می‌سازد.

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

شخص حقوقی

شخص حقوقی به ماهیت وجودی اعتباری ای اطلاق می‌شود که انسان نیست اما مستقلاً طرف حق یا تعهد واقع شود. ممکن است این ابهام پیش آید که آیا شخص حقیقی که هم انسان است و هم زنده، نمی‌تواند دارای شخصیت حقوقی باشد؟! چنین است که این فرد، دارای شخصیت حقوقی است نه این که شخص حقوقی باشد. "شخصیت حقوقی" با "شخص حقوقی" بسیار متفاوت است. در تأیید همین گفتار، در ویکی‌پدیای انگلیسی، برای Legal Personality, نوشتار هست که به معنای «شخصیت حقوقی» است نه «شخص حقوقی». پس شخص حقوقی به شرکت‌ها و نهادها و موسساتی اطلاق می‌شود تا مستقلاً دارای حقوق و تکالیفی شوند و محدودیت‌ها و تشریفاتی بر آن‌ها تحمیل شود تا در فرجام، مصلحت اشخاص حقیقی بهره برنده از این شخص حقوقی، مراعات گردد. پس وجود شخص حقوقی و شخصیت آن، به اعتباری است که ناشی از دیدگاه‌های فلسفی حقوقی می‌باشد.

منبع : ویکی پدیا 

 

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

شخصیت حقیقی

شخص حقیقی یا شخص طبیعی (به انگلیسی: Natural person) به هر یک از افراد نوع بشر گفته می‌شود. این واژه در مقابل واژهٔ شخص حقوقی که ممکن است شخص حقوقی حقوق عمومی مانند دولت یا شخص حقوقی حقوق خصوصی مانند یک شرکت تجاری یا یک نهاد غیر تجارتی باشد، قرار می‌گیرد.

 

 

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

کارفرما

کارفرما یک شخصیت حقیقی یا شخصیت حقوقی است که یک طرف امضاکنندهٔ موافقت‌نامه یا قرارداد است و اجرای عملیات موضوع موافقت‌نامه و قرارداد را به پیمانکار یا مشاور واگذار می‌کند. جانشینان و نمایندگان قانونی کارفرما در حکم کارفرما محسوب می‌شوند.

منبع : ویکی پدیا

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

ماده 1 قانون تامین اجتماعی

ماده ۱ـ بمنظور اجراء و تعمیم و گسترش انواع بیمه ‌های اجتماعی و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه‌ ای تأمین اجتماعی سازمان تأمین ‌اجتماعی که در این قانون «‌سازمان» نامیده میشود تشکیل میگردد.

۰ نظر
فرشاد ناصری فر