۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

دنیای دکوراتیو

اگر شما هم مثل من به دکوراتیو علاقه مند هستید حتما توصیه میکنم اپلیکیشن houzz را نصب کنید تا به مجموعه ای به نظیر از چیدمان منزل دسترسی پیدا کنید . این اپ با داشتن هزاران عکس از دیزاین داخلی و خارجی منزل میتواند یارا رسان شما در امر چیدمان منزلتان باشد.

دانلود از گوگل پلی :
"Houzz Interior Design Ideas"




مجله sakhtafzarmag.com   مقاله ای در این راستا منتشر کرده که می تونید همین جا مطالعه کنید

برای همه ی ما طراحی داخلی در مجلات و یا فضای مجازی جذابیت خاصی دارد و علاقه داریم تا سبک های مختلف دیزاین را ببینیم و از آنها ایده برداریم. نکته ی جالب تر این است که گاهی در جستجوی محصولات مختلفی که در تصاویر طراحی داخلی مشاهده می کنیم، خواهیم بود. در این قسمت به معرفی اپلیکیشنی خواهیم پرداخت که در زمینه ی طراحی داخلی و فروش محصولات خانگی بسیار محبوب است. به طور کلی حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید با دیدن طراحی ها و دکور های مختلف، ایده های جالبی خواهید گرفت. در ادامه به معرفی اپلیکیشن Houzz خواهیم پرداخت.

آشنایی با اپلیکیشن Houzz

این اپلیکیشن یکی جذاب ترین اپلیکیشن های طراحی داخلی است و با محیط کاربری ساده همه را جذب خود خواهد کرد. شما پس از دانلود، نصب و ساختن یک حساب کاربری می توانید از بخش های مختلف این اپلیکیشن بهره مند شوید. اپلیکیشن Houzz دارای بخش های مختلفی است که می توان به بخش Photos، Shop، Find pros، Stories و Advice اشاره کرد. در بخش Photos می توانید بر اساس خواسته ی خود فیلتری را اعمال کنید تا فقط تصاویر مورد نظرتان نمایش داده شود. برای مثال برای دیدن اتاق خواب کودک با رنگ زرد کافیست در بخش فیلتر Room، گزینه ی Bedroom را انتخاب کنید و سپس در بخش Color رنگ مورد نظرتان یعنی زرد را وارد نمایید. در نهایت طراحی های مختلف و خانه های مختلفی را با توجه به سلیقه و خواسته ی خود مشاهده خواهید کرد.

لازم به ذکر است که می توانید عکس های مورد علاقتان را به Wish List اضافه کنید تا همیشه برایتان در دسترس باشد. در بخش Shop به راحتی می توانید محصولاتی که در طراحی های داخلی مختلف مشاهده می کنید را خریداری نمایید که البته امکان خرید از این سایت در ایران وجود ندارد. نکته ی جالب تر این است شما می توانید در بخش Find Pro با شرکت های طراحی داخلی آشنا شوید و بر اساس لوکیشن، آدرس نزدیکترین ها به خود را دریافت کنید. از سوی دیگر اگر خودتان یک طراح داخلی هستید می توانید طرح های خود را در این اپلیکیشن به اشتراک بگذارید. به طور کلی در اپلیکیشن Houzz تمامی طراحی ها با همه ی سلیقه ها موجود خواهد بود و بهترین گزینه برای ایده گرفتن از طرح های جذاب است.

قابلیت دیگر این اپلیکیشن این است که می توانید با رفتن به بخش دوربین یا کلیک بر روی Camera در محیط مورد نظر، محصولات مختلف این سایت را امتحان کنید و قبل خرید طراحی هایی را از طریق این قابلیت انجام دهید. با این روش می توانید قبل از خرید محصول، آن را در مکان مورد نظر قرار دهید و از طراحی داخلی خود لذت ببرید. این قابلیت برای خریدهای اینترنتی بسیار جذاب و پیشرفته است.

محبوبیت اپلیکیشن Houzz  در بین کاربران

 اپلیکیشن Houzz در سیستم عامل های اندروید و iOS  به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته لازم به یادآوری است که این اپلیکیشن از یک سایت جامع با نام Houzz نیز برخوردار است. این اپلیکیشن دارای امتیاز 4.6 است و تاکنون بیش از 10 میلیون بار از طریق فروشگاه Google Play، بیش از 10 هزار بار از کافه بازار و بیش از 8 هزار بار از مایکت دانلود و نصب شده است. این اپلیکیشن یکی از بهترین و پرطرفدار ترین اپلیکیشن دیزاین و طراحی داخلی در بین کاربران است. توصیه می کنیم هر چه سریع تر به دانلود این اپلیکیشن جذاب بپردازید و از امکانات جالب و منحصر به فرد آن بهره مند شوید.

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

لطفا رعایت کنید

کارمندان هم مثل شما زندگی عادی دارند و ترجیح می دهند بعد از اتمام ساعت کاری وقتشون رو صرف خودشون کنند و از فضای اداره و کار دور باشند . با تماس های وقت و بی وقت برای رسیدن به جواب سوالات تخصصی تان ؛ آسایش رو از اونا سلب نکنید .
بهترین زمان تماس در بازه ۸ ساعت که سرکار حضور دارند می باشد . اگر جواب تلفن شما رو ندادند سوالتون رو در قالب یک متن پیامک کنید. این کار از لحاظ روانی کمک زیادی به کارمند می کنه.

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

ماده 118 قانون تامین اجتماعی

ملغی شدن قانون بیمه‌های اجتماعی و قوانین مغایر

 

ماده‌ 118- از تاریخ‌ اجرای‌ این‌ قانون‌، قانون‌ بیمه‌های‌ اجتماعی‌ مصوب‌ 1339 و اصلاحیه‌های‌ آن‌ و قانون‌ افزایش‌ مستمری‌های‌ بعضی‌ از مستمری‌بگیران‌ مشمول‌ قانون‌ بیمه‌های‌ اجتماعی‌، قانون‌ تأمین‌ آموزش‌ فرزندان‌ کارگران‌ و سایر قوانینی‌ که‌ با این‌ قانون‌ مغایرت‌ دارد ملغی‌ است‌.

تبصره 1- کلیه‌ تعهدات‌ مالی‌ و اموال‌ و دارایی‌ صندوق‌ تأمین‌ آموزش‌ فرزندان‌ کارگر به‌ سازمان‌ منتقل‌ می‌شود.

تبصره 2- کارکنان‌ صندوق‌ تأمین‌ آموزش‌ فرزندان‌ کارگر به‌ سازمان‌ منتقل‌ و تابع‌ مقررات‌ و نظامات‌ استخدامی‌ سازمان‌ خواهند بود.

تبصره‌ 3- آیین‌نامه‌های‌ اجرایی‌ قانون‌ سابق‌ بیمه‌های‌ اجتماعی‌ که‌ با این‌ قانون‌ مغایرت‌ نداشته‌ باشد تا زمان‌ تنظیم‌ و تصویب‌ آیین‌نامه‌های‌ اجرایی‌ این‌ قانون‌ قابل‌ اجرا است‌.

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

ماده 79 قانون تامین اجتماعی

بازنشستگی مستخدمین شرکت های دولتی که به شرکت خصوصی تبدیل می شوند

 

ماده‌ 79- در مورد مستخدمین‌ شرکت‌های‌ دولتی‌ که‌ به‌ موجب‌ قانون‌ اکثریت‌ سهام‌ آنها متعلق‌ به‌ بخش‌ خصوصی‌ شده‌ یا بشود به‌ ترتیب‌ زیر رفتار خواهد شد:

1- مستخدمین‌ مشمول‌ ماده ‌33 مقررات‌ استخدامی‌ شرکت‌های‌ دولتی‌ و مستخدمین‌ شرکت‌های‌ دولتی‌ که‌ مشمول‌ مقررات‌ بازنشستگی‌ و وظیفه‌ خاص‌ بوده‌اند تابع‌ مقررات‌ بازنشستگی‌ و وظیفه‌ مورد عمل‌ خود خواهند بود.

2- مستخدمین‌ شرکت‌های‌ دولتی‌ که‌ مشمول‌ قانون‌ بیمه‌های‌ اجتماعی‌ هستند مشمول‌ مقررات‌ این‌ قانون‌ خواهند شد.

3- سایر مستخدمین‌ تابع‌ مقررات‌ قانون‌ حمایت‌ کارمندان‌ در برابر اثرات‌ ناشی‌ از پیری‌ و ازکارافتادگی‌ و فوت‌ خواهند شد. (مشمولین قانون حمایت کارمندان ... به دلیل الغاء تبصره 3 ماده 11 قانون تشکیلات وزارت بهداری مصوب 1365/1/17 مشمول قانون تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند).

4- نحوه‌ احتساب‌ سوابق‌ خدمت‌ دولتی‌ مستخدمین‌ مذکور در بندهای‌ 1 و 3 و میزان‌ پرداخت‌ کسور بازنشستگی‌ توسط‌ مستخدم‌ و کارفرما و همچنین‌ ترتیب‌ تعیین‌ حقوق‌ بازنشستگی‌ و وظیفه‌ مستخدمین آنان‌ به‌ موجب‌ آئین‌نامه‌ای‌ خواهد بود که‌ توسط‌ وزارت‌ رفاه‌ اجتماعی‌ با همکاری‌ سازمان‌ امور اداری‌ و استخدامی‌ کشور به‌ تصویب‌ شورای‌ عالی‌ تأمین‌اجتماعی‌ می‌رسد. (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) (هیأت امناء)،(آیین نامه مزبور در تاریخ 1356/8/22 به تصویب رسیده است).

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

ماده 78 بازنشستگی بیمه شده حسب درخواست کارفرما

بازنشستگی بیمه شده حسب درخواست کارفرما

 

ماده‌ 78- کارفرما می‌تواند بازنشستگی‌ بیمه‌شدگانی‌ را که‌ حداقل‌ پنج‌ سال‌ پس‌ از رسیدن‌ به‌ سن‌ بازنشستگی‌ مقرر در این‌ قانون‌ به‌ کار خود ادامه‌ داده‌اند از سازمان‌ تقاضا نماید.

(به موجب ماده13 قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور و اصلاح ماده 113 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مصوب 1382/5/26، متن زیر به عنوان تبصره به این ماده اضافه شده است:

تبصره- سازمان تأمین اجتماعی موظف است با درخواست کارفرمایان واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری بیمه شدگانی را که حائز شرایط مقرر در ماده 76 قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354/4/3 باشند بازنشسته نماید. چگونگی تأمین منابع مربوط به هزینه‌های احتمالی ناشی از اجرای این تبصره به تصویب دولت خواهد رسید). (ر.ک؛ بند (ز) ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مصوب 1389/10/15).

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

ماده 77 نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی

نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی

 

ماده‌ 77- میزان‌ مستمری‌ بازنشستگی‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ سی‌وپنجم‌ متوسط‌ مزد یا حقوق‌ بیمه ‌شده‌ ضرب در سنوات‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ مشروط‌ بر آنکه‌ از صددرصد متوسط‌ مزد یا حقوق‌ تجاوز ننماید.

(این ماده حسب قانون اصلاح مواد 72 و 77 و تبصره ماده 76 قانون تأمین اجتماعی، مصوب 1371/12/16 تغییر کرده است. متن جدید عبارتست از:

میزان مستمری بازنشستگی عبارتست از یک سی‌ام متوسط مزد یا حقوق بیمه ‌شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آنکه از (35/30) سی و پنج، سی‌ام متوسط مزد یا حقوق تجاوز ننماید.

تبصره- متوسط‌ مزد یا حقوق‌ برای‌ محاسبه‌ مستمری‌ بازنشستگی‌ عبارت‌ است‌ از مجموع‌ مزد یا حقوق‌ بیمه‌ شده‌ که‌ براساس‌ آن‌ حق‌ بیمه‌ پرداخت‌ گردیده‌ ظرف‌ آخرین‌ دو سال‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ تقسیم‌ بر بیست‌ و چهار

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

شرایط بازنشستگی

شرایط بازنشستگی

 

ماده 76- مشمولین‌ این‌ قانون‌ در صورت‌ حائز بودن‌ شرایط‌ زیر حق‌ استفاده‌ از مستمری‌ بازنشستگی‌ را خواهند داشت‌.

1- حداقل‌ ده‌ سال‌ حق‌ بیمه‌ مقرر را قبل‌ از تاریخ‌ تقاضای‌ بازنشستگی‌ پرداخته‌ باشند. (با توجه به جزء 3 بند (ب) قانون اصلاح تبصره 2 الحاقی به ماده 76 قانون اصلاح مواد 72 و 77 و ... مصوب 1380/7/14 هم اکنون میزان سابقه لازم جهت بازنشستگی براساس این بند، «بیست سال» می‌باشد.»

2- سن‌ مرد به‌ شصت‌ سال‌ تمام‌ و سن‌ زن‌ به‌ پنجاه‌ و پنج‌ سال‌ تمام‌ رسیده‌ باشد.

تبصره‌- در مورد افرادی‌ که‌ قبل‌ از تقاضای‌ بازنشستگی‌ حداقل‌ مدت‌ بیست‌ سال‌ متوالی‌ یا بیست‌ و پنج‌ سال‌ متناوب‌ در مناطق‌ بد آب‌ و هوا کار کرده‌اند و یا آنکه‌ به‌ کارهای‌ سخت‌ و مخل‌ سلامتی‌ (زیان‌آور) اشتغال‌ داشته‌اند سن‌ بازنشستگی‌ پنجاه‌ و پنج‌ سال‌ تمام‌ خواهد بود. کسانی‌ که‌ سی‌ سال‌ تمام‌ کار کرده‌ و حق‌ بیمه‌ مقرر را به‌ سازمان‌ پرداخته‌ باشند در صورت‌ داشتن‌ پنجاه‌ و پنج‌ سال‌ تمام‌ می‌توانند تقاضای‌ مستمری‌ بازنشستگی‌ کنند. مناطق‌ بد آب‌ و هوا و کارهای‌ زیان‌آور به‌ موجب‌ آیین‌نامه‌ مربوط‌ مصوب‌ هیأت‌ وزیران‌ تعیین‌ خواهد شد.

(تبصره فوق با قانون اصلاح مواد72 و77 و تبصره ماده76 قانون تأمین ‌اجتماعی ... مصوب 1371/12/16 اصلاح و دو تبصره به عنوان تبصره های 2 و 3 به آن الحاق گردیده که به شرح ذیل می باشند:

تبصره 1- کسانی که 30 سال تمام کار کرده و در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را به سازمان پرداخته باشند در صورتی که سن مردان 50 سال و سن زنان 45 سال تمام باشد می‌توانند تقاضای مستمری بازنشستگی نمایند.

تبصره 2- افرادی که حداقل 20 سال متوالی و 25 سال متناوب در مناطق بد آب و هوا کار کرده و یا آنکه به کارهای سخت و زیان‌آور (مخل سلامتی) اشتغال داشته باشند و در هر مورد حق‌بیمه مدت مزبور را به سازمان پرداخته باشند در صورتیکه سن مردان 50 سال و سن زنان 45 سال تمام باشد می‌توانند تقاضای مستمری بازنشستگی نمایند. مناطق بد آب و هوا و کارهای سخت و زیان‌آور به موجب آیین‌نامه مربوطه خواهد بود. افزایش هزینه ناشی از این تبصره از کاهش هزینه سازمان ناشی از اجراء تبصره 1 همین ماده تأمین خواهد شد).

(مجدداً تبصره 2 در تاریخ 1380/7/14 به موجب قانون اصلاح تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون اصلاح مواد 72 و 77 و تبصره ماده 76 قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354 و الحاق دو تبصره به ماده 76 مصوب 1371 اصلاح شده است:

تبصره 3- بیمه‌شدگانی که دارای 35 سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه باشند می‌توانند بدون در نظرگرفتن شرط سنی مقرر در قانون تقاضای بازنشستگی نمایند. (الحاقی به موجب قانون اصلاح مواد 72 و 77 وتبصره ماده 76 قانون تأمین اجتماعی مصوب 1371/12/16).

تبصره 4- زنان کارگر با داشتن 20 سال سابقه کار و 42 سال سن به شرط پرداخت حق‌ بیمه با 20 روز حقوق می‌توانند بازنشسته شوند.(الحاقی به موجب ماده واحده الحاق یک تبصره به ماده 76 قانون تأمین‌اجتماعی، مصوب 1376/7/1).

قانون «اصلاح تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون اصلاح مواد 72 و 77 و تبصره ماده 76 قانون تأمین ‌اجتماعی مصوب 1354 و الحاق دو تبصره به ماده 76 مصوب 1371» (مصوب 1380/7/14)

ماده واحده - تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون اصلاح مواد 72 و 77 و تبصره ماده 76 قانون تأمین‌اجتماعی مصوب 1354 و الحاق دو تبصره به ماده 76 مصوب 1371/12/16 به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره2- 

الف)کارهای سخت و زیان آور کارهایی است که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد گردد که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف نمود.

1- کارفرمایان کلیه کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی که تمام یا برخی از مشاغل آنها حسب تشخیص مراجع ذی ربط سخت و زیان آور اعلام گردیده یا خواهند گردید، مکلفند ظرف دو سال از تاریخ تصویب این قانون نسبت به ایمن سازی عوامل شرایط محیط کار مطابق حد مجاز و استانداردهای مشخص شده در قانون کار و آیین‌نامه‌های مربوطه و سایر قوانین موضوعه در این زمینه اقدام نمایند.

2- کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مکلفند قبل از ارجاع کارهای سخت و زیان آور به بیمه شدگان، ضمن انجام معاینات پزشکی آنان از لحاظ قابلیت و استعداد جسمانی متناسب با نوع کارهای رجوع داده شده (موضوع ماده 90 قانون تأمین‌اجتماعی)، نسبت به انجام معاینات دوره‌ای آنان که حداقل در هر سال نباید کمتر از یک بار باشد، نیز به منظور آگاهی از روند سلامتی و تشخیص به هنگام بیماری و پیشگیری از فرسایش جسمی و روحی اقدام نمایند. وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار و امور اجتماعی مکلفند تمهیدات لازم را در انجام این بند توسط کارفرمایان اعمال نمایند.(وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جایگزین وزرات کار و امور اجتماعی شده است.)

ب ـ حمایت‌ها

1- افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور (مخل سلامت) اشتغال داشته باشند و در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را به سازمان پرداخته باشند می‌توانند تقاضای مستمری بازنشستگی نمایند. هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

2- در صورتی که بیمه‌شدگان موضوع این تبصره قبل از رسیدن به سابقه مقرر در این قانون دچار فرسایش جسمی و روحی ناشی از اشتغال در کارهای سخت و زیان‌آور گردند با تأیید کمیسیون های پزشکی (موضوع ماده 91 قانون تأمین اجتماعی) به هر میزان سابقه خدمت از مزایای مندرج در این تبصره برخوردار خواهند شد.

3- در مورد سایر بیمه‌شدگان حداقل سابقه پرداخت حق بیمه برای استفاده از مستمری بازنشستگی از تاریخ تصویب این قانون هر سال یک سال افزایش خواهد یافت تا آنکه این حداقل به بیست سال تمام برسد.

4- از تاریخ تصویب این قانون جهت مشمولان این تبصره، چهاردرصد (4%) به نرخ حق بیمه مقرر در قانون تأمین اجتماعی افزوده خواهد شد که آن هم در صورت تقاضای مشمولان قانون، به طور یکجا یا به طور اقساطی توسط کارفرمایان پرداخت خواهد شد.

5- تشخیص مشاغل سخت و زیان آور و نحوه احراز توالی و تناوب اشتغال، نحوه تشخیص فرسایش جسمی و روحی و سایر موارد مطروحه در این تبصره به موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که حداکثر ظرف مدت چهار ماه توسط سازمان تأمین اجتماعی و وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جایگزین وزرات کار و امور اجتماعی شده است.)

6- بیمه‌شدگانی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور به تاریخ قبل از تاریخ تصویب این قانون باشند می‌توانند با استفاده از مزایای این قانون درخواست بازنشستگی نمایند در این صورت با احراز شرایط توسط بیمه شده کارفرمایان مربوطه مکلفند حق بیمه مربوطه و میزان مستمری برقراری را تا احراز شرایط مندرج در تبصره 2 همچنین چهار درصد (4%) میزان مستمری برقراری نسبت به سنوات قبل از تصویب این قانون را یکجا به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمایند. 

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سی‌ام بهمن ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و جزء 1 و 3 بند (ب) تبصره 2 آن در تاریخ 1380/7/14 عیناً به تصویب نهائی مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است). (آیین نامه اجرایی این قانون در تاریخ 1385/12/26 به تصویب رسیده و در تاریخ 1393/5/26 اصلاح گردیده است.)

 

قانون استفساریه اصلاحیه تبصره (2) الحاقی به ماده (76) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1380 (مصوب 1385/1/20)

موضوع استفساریه:

ماده واحده - آیا کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور - مخل سلامت «مناطق بد آب و هوا» که به ‌طور فصلی در این قبیل مشاغل کار می‌کنند نظیر کارگران نی‌بر کوره‌پزخانه‌ها، کارگران فصلی کارخانجات قند یا سایر مواد غذایی و آن دسته از

کارگرانی که بدون میل و اراده موقتاً کار خود را از دست می‌دهند ولیکن در ادامه

کار، در همان کارگاه یا کارگاه های مشابه شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند با

وجود انقطاع فصلی یا موقت مشمول مزایای تبصره (2) الحاقی به ماده (76) قانون تأمین

اجتماعی می‌گردند یا خیر؟

نظر مجلس:

بلی‌، مشمول مزایای تبصره (2) الحاقی به ماده (76) قانون تأمین اجتماعی می‌شوند.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیستم فروردین ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و پنج مجلس شورای اسلامی ‌تصویب و در تاریخ 1385/2/6 به تأیید شورای نگهبان رسید.

قانون تفسیر جزء (1) بند (ب) تبصره 2 ماده 76 قانون تأمین اجتماعی (مصوب 1390/6/29)

«موضوع استفساریه؛

آیا مطابق جزء (1) بند (ب) تبصره 2 ماده 76 قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب 1379/11/30 سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور به هر میزان، قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی به ازاء هر سال سابقه یک و نیم (1/5) سال محاسبه خواهد شد؟

نظر مجلس:

بلی، سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور به هر میزان، قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی به ازاء هر سال سابقه یک و نیم (1/5) سال محاسبه خواهد شد.

تفسیر فوق در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و نهم شهریور ماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1390/7/6 به تأیید شورای نگهبان رسید».

 

قانون تفسیر جزء (1) بند (ب) تبصره 2 ماده 76 قانون تأمین اجتماعی (مصوب 1392/2/3)

«موضوع استفساریه؛

آیا مراد قانونگذار از عبارت «افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور (مخل سلامت) اشتغال داشته باشند» در جزء (۱) بند (ب) اصلاحیه تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1379/11/30 مجلس شورای اسلامی داشتن حداقل ۷۳۰۰ روز اشتغال در یک یا چند شغل زیان آور در یک یا چند کارگاه است؟

پاسخ مجلس:

بلی، توالی اشتغال به قوت خود باقی است.

تفسیر فوق در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1392/2/1 به تأیید شورای نگهبان رسید»

 

قانون تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که 10 سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند (مصوب 1392/7/17)

ماده واحده - سازمان تأمین اجتماعی مکلف است به افرادی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارند و به سن شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده (۹۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354/4/3 و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق ازکارافتاده شده‌اند، ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت نماید.

افرادی که کمتر از 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا 10 سال به نرخ سال جاری، از امتیاز بازنشستگی این حکم برخوردار شوند.

تبصره ۱: سازمان تأمین اجتماعی مکلف است به فرزندان و همسران بیمه‌ شده متوفی که زیر 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارد نسبت به سنوات، مستمری پرداخت نماید. 

تبصره ۲: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است علاوه بر حق‌الثبت فعلی یک در ده‌ هزار به قیمت منطقه‌ای بابت حق‌الثبت اموال غیرمنقول دریافت و به ردیف خاصی در خزانه‌داری کل واریز نماید. 

دولت مکلف است اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون را از محل درآمدهای موضوع این تبصره پیش‌بینی نماید. 

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هفدهم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1392/8/1 به تایید شورای نگهبان رسید.

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

باتری

یه مسئله ای رو متوجه نمی شوم ! چطور به موازات پیشرفت تکنولوژی گوشی های هوشمند هنوز مشکل تامین انرژی حل نشده است !چرا دانشمندان و پژوهشگران و صاحبان صنایع یکبار برای همیشه مبحث باتری را حل نمی کنند . بجای اینکه پاوربانک را اختراع کنید مشکل باتری را حل کنید . بشر پایش به کره ماه رسیده است بعید می دانم نتواند مشکل باتری را حل کند

۰ نظر
فرشاد ناصری فر