۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

شستا قلک نیست

مختصر مفید میگم : شستا قلک شخصی شما نیست بلکه سرمایه میلیون ها کارگر و کارمند و بازنشسته نگران است.همینکه تو این اوضاع اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با تمام مشکلات مالی حقوق بازنشسته ها رو به موقع پرداخت میکنه جای شکرش باقیه و قطعا دلخوشی میلیون ها نفره.باید از این سرمایه ملی (تامین اجتماعی) به هر قیمتی پاسداری کرد .همیشه گفتم تامین اجتماعی از نفت و آب هم برای کشور مهمتره!!! نفت تمام بشه هزار تا جایگزین داره ولی اگر تامین اجتماعی زمین بخوره کل ایران زمین میخوره . شستا در واقع بال های تامین اجتماعی است که با سرمایه گذاری روی دارایی های کارگران ارزش پول رو حفظ میکنه تا آیندگان هم بتونن از خدمات سازمان بهره مند بشن.

همه از حواشی و علل کنار گذاشته شدن آقای ربیعی خبر دارید ؛ من هم نمیخام ورود کنم .از اقای روحانی رئیس جمهور کشور تقاضا دارم ، لطفا سکان وزارت رفاه رو بدست کسی بسپارید که دلسوز سازمان تامین اجتماعی باشه و تحت تاثیر فشارها و جریانات نباشه .خلاصه سواد این کار رو داشته باشه.

 

منبع عکس : https://www.housingwire.com/ext/resources/images/editorial/A-New-Big-Images/money/New-beginning-green-plant-bank-money.jpg?1451583025

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

دورکاری چیست

دورکاری چیست ؟

در این نوشتار به پرسش دورکاری چیست پاسخ داده می شود. دورکاری یا telecommuting (که تحت عنوانِ کار در خانه هم شناخته می‌شود) به‌عمل انجام تکالیفِ کاری از مکانی به غیر از یک دفتر و از طریق اینترنت و تماس تلفنی گفته می‌شود. به جای رفت و آمد به محل کار از طریق بعضی از راه‌های حمل‌ونقل، عقیده بر این است که شخص دورکار می‌تواند از هر جایی که در آن مستقر است، عموما از منزل، به لطف اینترنت کار کند.

 

با افزایش بهای املاک، شرکت‌های کوچک و بزرگ بیشتر مایل هستند که اجازه بدهند کارکنان‌شان دستِ کم بخشی از هفته را دورکاری کند، که از این طریق مقدار فضای لازم و تعداد جای پارک‌های استفاده شده را کاهش می‌دهند. بعضی از شرکت‌ها تا آن جا پیش رفته‌اند که که به طور کلی از نیروی کارِ دور از محل کار تشکیل شده‌اند- همه‌ی کارکنان دورکار هستند.

 

بر اساس تحقیقات انجام شده درمورد دورکاری که توسط Global Workplace Analytics در ژانویه‌ی ۲۰۱۶ انجام شد، تعداد کارکنان تمام و نیمه وقت که از خانه کار می‌کنند از ۲۰۰۵ تا ۱۰۳% رشد داشته است و، در کل، ۲.۸% از نیروی کار درحال‌حاضر حداقل نیمی از اوقات را از خانه کار انجام می‌دهد. این ارقام شامل افراد خوداشتغال نمی‌شود، کسانی که گروه بزرگ دیگری را تشکیل می‌دهند.

 

اثر مالی

 

تعدادی از محاسبه کننده‌های پس‌انداز‌ها وجود دارند که برآورد تقریبی از میزان پس‌اندازی که با اجازه دادن به کارکنان برای کار در منزل حاصل می‌کنند به‌دست می‌دهند. WalletHub’s Telework Calculator برآوردی از میزان صرفه‌جویی شما در بنزین و استهلاک ماشین از طریق دورکاری به‌دست می‌دهد.

 

در مطالعه‌ای توسط Premier Global Services، Inc. گزارش شد که اجازه دادن به کارکنان برای کار کردن دستِ کم نیمی از هفته در منزل می‌تواند تا ۱۱۰۰۰دلار در سال به ازای هر کارمند پس‌‌انداز حاصل کند. این مطالعه موارد زیر را مورد توجه قرار می‌دهد:

 

زمان و بهای رفت و آمد

بهایای مستغلات

زیانِ در بهره‌وری حاصل از غیبت‌های بدون برنامه

بهره‌وری بهبود یافته

 

در حالی که شرکت‌های بسیاری می‌ترسند که اگر به کارکنان‌شان اجازه دهند تا از منزل کار کنند منجر به تنبلی آنها می‌شود، درست عکس این قضیه به اثبات رسیده است. به لطفِ وقفه‌های کم‌تر، دورکارها اغلب در طول روز کار بیشتری انجام می‌دهند، شاید تا حدودی به خاطر این که آنها احتمال دارد از ۴۰ ساعت کارِ معمول در هفته بیشتر کار کنند. یک مطالعه‌ی موردی در دانشکده‌ی کسب و کار هاروارد دریافت که کارکنان یک شرکت مسافرتی هر روز ۱۳.۵% بیشتر کار می‌کنند- معادلِ یک روزِ کاری اضافه در هر هفته. نه تنها کارکنان وقتی از خانه کار می‌کنند پرکارتر هستند، بلکه هر چه بیشتر به آنها اجازه‌ی دورکاری بدهید، احتمال ترک کردن شغل‌شان کمتر می‌شود.

 

خلاصه‌ی مزایا

 

برای کارفرما، مزایای اصلی اجازه دادن به کارکنان برای دورکاری دستِ کم برای مدتی از زمان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 

نیاز به فضای کاری کاهش یافته

جای پارک‌های کم‌تر

هزینه‌های جابه‌جایی غیرموجود

حفظ درصد بیشتری از کارکنان ارزشمند

از نقطه نظر کارکنان، دور کار موارد زیر را در بر دارد:

 

زمان صرف شده‌ی کم‌تر برای رفت‌و آمد از طریق ماشین، قطار، یا وسایل دیگر

بهایای رفت و آمد کم‌تر(بنزین، عوارض، گذرگاه مترو و غیره)

مخارج البسه‌ی کم‌تر(از خرید و نگهداری کردن)

انعطاف‌پذیری بیشترِ برنامه‌ریزی(اجازه به دکتر برای معاینه ی بدون بروز وقفه‌های زیاد)

تعادل بیشترِ کار-زندگی

احتمال کمتر ابتلا به بیماری به خاطر همکاران بیمار

جنبه‌های منفی

 

درحالی که جنبه‌های مثبت دورکاری متعدد است، با وجود این بعضی معایب وجود دارد که باید سنجیده شوند:

 

مشکل همکاری بیشتر

فرصت‌های کاهش یافته‌ی ارتقاء شغلی(چون کارکنان دور از دیدرس هستند)

ظرفیت‌های بیشتر برای کارکنانی که کمتر کار می‌کنند

جداساز بیشترِ کارکنان

تا حدود زیادی به لطفِ توسعه‌ی فناوری که به کارکنان اجازه می‌دهد از هر جایی با کار ارتباط بگیرند، دورکاری یک گرایش است که انتظار می‌رود تا چگونگی- و مکان- کارمان را شکل بدهیم.

 

ترجمه:تحریریه سایت کسب و کار بازده

منبع:shopify

۰ نظر
فرشاد ناصری فر