۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

وب سرویس REST چیست؟

(یا REST مخفف Representational state transfer) روشی برای ایجاد، خواندن، آپدیت نمودن و یا حذف اطلاعات بر روی سروری است که از HTTP call های ساده استفاده می کنند. در واقع REST یک مدل طراحی برای برنامه های شبکه ای می باشد که ارتباط بین دو سیستم (client-server) را توسط یک پروتکل (مانند http، smtp، ftp و …) ایجاد می کند. برنامه های بر پایه این روش/معماری، ReSTful application نامیده می شوند، چرا که فقط با request های CRUD (مخفف create update read delete) پروتکل واسط، با هدف تعامل برقرار می کنند.

  • REST مخفف Representational State Transfer می باشد.
  • یک معماری وب سرویس است.
  • از HTTP برای انتقال اطلاعات میان کلاینت و سرور استفاده میکند.
  • کار کردن با REST بسیار ساده تر از وب سرویس های پیچیده ای مانند SOAP می باشد.
  • یک سرویس به اصطلاح RESTful عموما بر روی پروتکل HTTP  و تمام افعال استاندارد این پروتکل را که توسط مرورگرهای وب قابل درک هستند کار میکند مانند (GET, POST, PUT, DELETE)

شرایط لازم معماری REST

  • کلاینت سرور (client-server) باشد.
  • بدون حالت (stateless) باشد.
  • قابلیت cache داشته باشد.
  • سیستم لایه‌بندی شده  داشته باشد.
  • واسط یکنواخت  داشته باشد.
  • دارای قابلیت کد در صورت نیاز  باشد.

از لحاظ رویکرد، برنامه نویسی REST جایگزینی ساده برای سرویس‌های وب است.

توسعه‌پذیری در تعاملات میان اجزا، عمومیت واسط ها، توسعه مستقل اجزا و استفاده از واسطه ها  از کلیدی ترین اهداف معماری REST می‌باشد و همچنین استفاده از معماری REST در برنامه‌نویسی کارایی، سادگی، انعطاف‌پذیری، امکان مشاهده و نظارت، قابلیت حمل و قابلیت اطمینان را افزایش می دهد.

مشخصات یک وب سرویس REST

  • بوسیله URI کار می کند یعنی ریسورس ها و کالکشن های خود را به صورت http://fullkade.com/resources دریافت میکند.
  • اطلاعات را به صورت عموما JSON دریافت میکند البته میتواند اطلاعات به صورت XML هم برگردانده شود.
  • برخلاف وب سرویس های بر پایه SOAP ، هیچ استاندارد رسمی برای وب سرویس های REST وجود ندارد به دلیل اینکه REST یک معماری است در حالی که SOAP یک پروتکل وب سرویس است.

 

 

 


نویسنده : هادی اکبرزاده

 

 

 

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

SOAP چیست؟

مخفف Simple Object Access Protocol و یک پروتکل مبتنی بر XML برای رد و بدل کردن اطلاعات بین برنامه ها است. اطلاعات در SOAP به صورت پیام (Message) و از طریق پروتکل‏های موجود در اینترنت مانند HTTP منتقل می‏شود (SOAP در سایر پروتکل ها، مانند SMTP یا MIME نیز قابل استفاده است). به زبان ساده‏ تر، SOAP یک پروتکل برای دستیابی به یک سرویس ارایه شده در وب (Web Service) است.

برخی از ویژگیهای SOAP‌ عبارتند از :
•  وابسته به محیط پیاده سازی و اجرا نیست. ( Platform Independent)
•  یک پروتکل ارتباطی مبتنی بر XML  است.
•  از دیوارهای آتش (Firewall) گذر می‏کند ودیوارهای آتش مانع آنها نمی شوند (Block نمی‏شوند).
•  برای ارسال پیام استفاده می‏شود.
•  برای محیط اینترنت و شبکه طراحی شده اند.

 

 

 

برگرفته از dotech.ir

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

فنون مذاکره-تعارض در مذاکره

تعارض در مذاکره  را می توان به دو صورت تعریف نمود:

۱- عدم توافق یا مخالفت جدی بر روی منافع، تفکرات و خواسته ها که ممکن است واقعی یا صرفا ناشی از برداشت طرفین باشد.
۲- عدم امکان دستیابی هم زمان طرفین به خواسته های خود. به گونه ای که موفقیت یکی مستلزم شکست دیگری باشد.

سطوح مختلف تعارض در مذاکره

تعارض درون فردی (Intra-personal conflict):

این نوع از تعارض، درون ذهن فرد ایجاد می شود و منشا آن می تواند تفکرات، ایده ها، احساسات،ارزش ها و … باشد. زمانی که با وجود تمایل زیاد به خوردن بستنی، با این وسوسه مخالفت می کنیم، زیرا می دانیم که خوردن بستنی بر خلاف رژیم غذایی ماست، با یک تعارض درونی روبرو هستیم.

تعارض بین فردی در مذاکره  (Inter-personal conflict)
سطح دوم تعارض، بین افراد به وجود می آید. این نوع تعارض ممکن است بین دوستان، همکاران، هم اتاقی ها و … ایجاد می شود. بخش عمده مذاکره در مورد تعارضات بین فردی است.

تعارض دورن گروهی (Intra-group conflict)
نوع سوم تعارض، تعارض درون گروهی است.  تعارضی که در میان اعضای یک گروه، در میان اعضای یک خانواده، یک کلاس درس و … به وجود می آید.

تعارض بین گروه ها (Inter-goup conflict)
بالاترین و پیچیده ترین سطح تعارض، در میان گروه ها به وقوع می پیوندد. تعارض میان سازمان های مختلف، میان نژادهای مختلف، میان ملت ها و قوم ها در یک کشور، همگی از این نوع محسوب می شود. مذاکره در این سطح بسیار پیچیده است.

نکات سازنده و مخرب در تعارض

معمولا در ابتدا، ینگونه به نظر می رسد که وجود تعارض، همواره بد و مخرب است کسانی که اینگونه فکر می کنند دو دلیل دارند. نخست اینکه وجود تعارض نشان دهنده یک مشکل، یک اشتباه و یک تضاد است. دوم اینکه فکر می کنند تعارض همیشه نتایج بد و غیر سازنده ای به همراه دارد.
برخی از دلایلی که باعث می شود تعارض اثرات مخربی داشته باشد در اینجا فهرست می کنیم:

۱- اهداف رقابتی و شرایط برنده-بازنده: در تعریف تعارض گفتیم، هدفی وجود دارد که دستیابی به آن، همزمان برای دو طرف امکان پذیر نیست. بدیهی است وجود چنین اهدافی منجر به شکل گیری رقابت شده و می تواند به بروز رفتار مخرب منجر شود.

۲- سوء برداشت  و پیش فرض (Misperception & Bias): به تدریج با شدت یافتن تعارض، سوء برداشت ها نیز بیشتر  و جدی تر می شوند. هر کس واقعیت ها را مطابق با دیدگاهی که خودد از تعارض دارد تفسیر می کند. زمانی که جنگ لفظی یا نظامی بین دو کشور شدت می گیرد، حتی حرکات صلح جویانه هر یک از طرفین نیز، نوعی در راستای تقویت تعارض تفسیر می شود. همه چیز با پیش فرض، تفسیر می شود و کوچکترین رفتارها نیز در چارچوب تصویری کلی که از مقابل در ذهن ساخته ایم تبیین و تفسیر می گردد.

۳- درگیر شدن احساسات: عصبانیت، اضطراب، نگرانی و خستگی ناشی از تعارض، همگی عواملی هستن که می توانند زمینه را برای ورود احساسات به حوزه تفکر طرفین فراهم کنند. احساسات، مانع تفکر صحیح و شفاف می شوند و ممکن است موجب شوند به تدریج، با شدت گرفتن تعارض، طرفین بیشتر و بیشتر از رفتار منطقی فاصله بگیرند.

۴- کاهش ارتباطات: اثر بخشی ارتباطات با افزایش میزان تعارض کاهش می یابد. ما انسان ها معمولا با کسانی که موافقمان هستند ارتباط و تبادل اطلاعات بیشتری داریم تا کسانی که مخالف ما هستند. همچنین، عموما نوع ارتباطی که در تعارض ایجاد می شود، سازنده نیست. بلکه در راستای تهدید، تضعیف و شکست دادن طرف مقابل و در بهترین حالت برای تحکیم موضع قبلی و قبولاندن آن به طرف مقابل است.

۵- مبهم شدن موضوع اصلی تعارض: با پیشرفت تعارض، معمولا موضوع اصلی مورد تعارض کم رنگ شده و طرفین، جزئیات آن را فراموش می کنند. فرهنگ تعمیم به شدت فراگیر می شود. هر اتفاق یا حرکت جدیدی نیز در چارچوب تعارض موجود تبیین و تفسیر می شود. به این صورت، مشکلات و اختلاف نظرها، به حدی برسد که موضوع اصلی مورد تعارض، به دست فراموشی سپرده می شود.

۶- موضع گیری شدید و پافشاری بر روی آن: طرفین درگیر در یک تعارض، معمولا از لحاظ ذهنی روی یک موضع خاص پافشاری می کنند و هرچه طرف مقابل نسبت به موضع آن ها سخت گیرتر عمل کند، آن ها نیز با تعهد بیشتری از موضع خود دفاع می کنند. هر یک از طرفین احساس می کند عقب نشینی از موضع قبلی، موجب از دست دادن آبرو خواهد شد. مشکل دیگری که به تدریج و با گذشت زمان شکل می گیرد، ساده اندیشی در مورد تعارض است. اگرچه ممکن است موضوع مورد تعارض، پیچیده و چند وجهی باشد، اما به تدریج با گذشت زمان، هر یک از طرفین، تعارض را در شکلی ساده و تک بعدی ارزیابی می کند. چنین برداشتی از تعارض، به سختی می تواند به یک راه حل برنده/برنده و مورد توافق طرفین منتهی شود.

۷- بزرگنمایی اختلافات و کوچک شمردن شباهت ها: هرچه موضع گیری های محکمتر و موضوع اصلی مورد تعارض در میان حواشی ایجاد شده کمرنگ تر می شود، هر یک از طرفین، دیگری و موضع وی را بیشتر در تضاد با مواضع خود می بیند. هر تفاوت جزئی، به عنوان مشکلی بزرگ در راستان اختلاف نظر موجود، ارزیابی شده و هر شباهتی،  هر چند مهم و بزرگ به عنوان یک شباهت جزئی و بی اهمیت تفسیر می شود. این دیدگاه که معمولا به محض شکل گرفتن، گسترش نیز می یابد، موجب می شود طرفین تلاش کمتری برای رفع تعارضات موجود، از خود نشان ی دهند.

 

برگرفته از سایت : http://modiremba.com

منبع: کتاب فنون مذاکرات «مهندس محمدرضا شعبانعلی»

 

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

انتشار نسخه 5.9.0 تامین اجتماعی همراه

 

دریافت از کافه بازار

 

دریافت از مایکت

 

دریافت ایران اپس

 

دریافت از کندو

 

 

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

فرمولی برای یک تیم برنده

تیم موفق

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

درخواست های غیر حضوری بیمه شدگان و کارفرمایان جهت اعلام اشتغال

    ابتدا وارد سایت https://me.tamin.ir شوید و طبق راهنمای زیر عمل کنید
     

     

     

     

     

     

     

     

     


    گروه بازرسی، برای درخواست های غیر حضوری بیمه شدگان و کارفرمایان جهت اعلام اشتغال در کارگاه و یا درخواست بازرسی برای یک کارگاه می باشد و دارای موارد زیر است:

     

      • مشاهده بازرسی های انجام شده: از این فرم بمنظور مشاهده اطلاعات بازرسی درصورت ثبت شماره بیمه در کارگاه مربوطه میتوانید استفاده نمایید.
      • مشاهده اعتراض های ثبت شده :از این فرم بمنظور مشاهده اعتراض های ثبت شده نسبت به گروه بندی انتخاب شده می توانید استفاده نمایید.
      • درخواست اعتراض به بازرسی های ثبت شده : از این فرم بمنظور ثبت اعتراض های خود با مشاهده بازرسی می توانید استفاده نمایید.
      • ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی :در صورت عدم ثبت بازرسی میتوانید از این فرم بدون الزامی بودن شماره بیمه ، جهت ثبت درخواست خود اقدام نمایید

     

     

     

     

     

    منبع : سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی

    ۰ نظر
    فرشاد ناصری فر

    انتشار نسخه 5.8.9 اپلیکیشن تامین اجتماعی

    خوب امروز نسخه جدید اپلیکیشن تامین اجتماعی همراه در مارکت های آندروید فارسی منتشر شد.
    در این نسخه علاوه بر تغییرات جزئی بخش جدید آدرس های تلفن مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی اضافه گردید.در بخش مراکز درمانی سعی شده به تفیک شماره های تماس  مدیریت درمان ، بیمارستان ، درمانگاه ، پلی کلینیک ، دی کلینیک مراکز بهداشتی و دندان پزشکی 21 مرکز درمان تحت پوشش سازمان گنجانده شود . البته سعی خواهد شد در نسخه بعدی سایر مراکز درمانی ملکی سازمانی مربوط به سایر استان ها اضافه گردد.







    ۰ نظر
    فرشاد ناصری فر

    رندی پاش : The Last Lecture


    The Last Lecture (book cover).jpg

    آخرین سخنرانی (به انگلیسی: The Last Lecture) نوشتهٔ مشترک رندی پاش استاد علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون و جفری زاسلو روزنامه‌نگار نشریهٔ وال استریت ژورنال است. کتاب از آخرین سخنرانی رندی پوش در دانشگاه کارنگی ملون با عنوان دستیابی به رویاهای کودکی سرچشمه می‌گیرد. این کتاب یکی از کتاب‌های پرفروش لیست نشریهٔ نیویورک تایمز است.

    به لحاظ محتوا این کتاب را با کتاب معروف سه‌شنبه‌ها با موری نوشتهٔ میچ آلبوم مقایسه می‌کنند و هر دو را در ژانر تجربیات استاد دانشگاه قبل از مرگ نسبت می‌دهند.

    ترجمهٔ فارسی این کتاب در ایران با همین عنوان، به ترجمهٔ نفیسه معتکف توسط انتشارات هو منتشر شده است.

    «دیوارهای بلند را نساخته اند تا مانع رسیدن ما به رویاهایمان شوند. دیوارها را ساخته اند تا با سخت کوشی و عبور از آنها، به خود و دیگران نشان دهیم که رویاهایمان چقدر برایمان مهم هستند. دیوارها مانع ما نیستند. دیوارها وجود دارند تا مانع کسانی شوند که به اندازه ی ما، رویاهایشان را دیوانه وار دنبال نمیکنند…».

    جملات برگزیده

    • وقتی خراب می‌کنی و کسی چیزی بهت نمی‌گه یعنی ازت نا امید شده‌اند.
    • نمی‌توانیم ورق‌های دستمان را عوض کنیم فقط باید ببینیم چگونه می‌خواهیم بازی کنیم.
    • اعتماد به نفس را نمی‌توان به کسی داد بلکه باید خودش به دست بیاورد.
    • تنها یک راه برای ایجاد اعتماد به نفس هست: «کاری به طرف بدهید که نمی‌تواند انجام بدهند او تلاش می‌کند تا ببیند می‌تواند انجامش دهد»
    • پایمردی ارزش است، اما همیشه لازم نیست همه ببینند چقدر برای موفقیت تلاش کرده‌ای.
    • دیوارهای آجری همیشه وجود دارند، دلیل وجودشان این نیست که ما را از چیزی دور نگه دارند بلکه وجود دارند تا به ما فرصت بدهند ثابت کنیم چقدر چیزی را می‌خواهیم.
    ۰ نظر
    فرشاد ناصری فر

    انتشار نسخه 5.8.8 اپلیکیشن تامین اجتماعی همراه

    رفع برخی ایرادات جزئی

    بروزرسانی بخش قوانین

    حذف بخش درباره از قسمت فرود

    ۰ نظر
    فرشاد ناصری فر

    IVR چیست

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    تلفن‌گویا (انگلیسی: Interactive Voice Response) فناوری است که امکان تعامل کامپیوتر با انسان را از طریق صوت و صفحه‌کلید را ممکن می‌سازد و با توجه به نوع طراحی سیستم تلفن گویا و منوی انتخابی، تماس گیرنده به منوها و یا منابع دیگر هدایت می‌شود. این سیستم با دریافت ورودی از طریق صفحه‌کلید (وارد کردن تون‌های دی‌تی‌ام‌اف) یا صوت (به وسیله الگوریتم‌های بازشناسی گفتار) تعامل با میزبان شبکه (Host) در مقیاس بالا و همواره دسترس‌پذیر را فراهم می‌آورد. همچنین قادر به هدایت کاربر به بخش‌های مختلف از طریق صوت (صداهای پویا یا از قبل ضبط شده) هستند.

    ۰ نظر
    فرشاد ناصری فر