۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

ولادت حضرت قائم عجل الله مبارک باد

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

مگر شهر هِرت است؟

«اینجا شهر هرت است»، یا «مگر اینجا شهر هِرت است؟»؛ از آن مثل‌هایی است که در اوضاع مغشوش و پریشان پا به عرصة حیات گذاشته و متولد شده است.

 

شهر هِرت، همان شهر هرات است و هرات، شهری است پرافتخار که یکی از مدفونین در آن، خواجه عبدالله انصاری، عارف مشهور است. روزگاری این شهر تاریخی و هنرپرور، به دست افرادی اداره می‌شد که از مدیریت شهری، قانون، مردم‌داری، شریعت و... چیزی نمی‌دانستند.

پس دیری نپایید که شهر با عظمت هرات، تغییر ماهیت داد و به شهر هرت شهره گردید. یعنی شهر بی‌نظم و بی‌انضباط و بی‌قانون. شهری که هرکس هرکاری که دلش می‌خواست و مصلحتش ایجاب می‌کرد، انجام می‌داد.

این مثل وقتی مصداق پیدا می‌کند که اداره‌ای، کسی یا کسانی را براثر اهمال کاری، بی‌نظمی یا بی‌قانونی و پارتی‌بازی متضرّر کند و به او خسارت‌های مالی و یا احیاناً جانی وارد سازد. در این صورت است که شخصِ زیان دیده، درصدد اعتراض برمی‌آید و به مسئولین زیان زده می‌گوید: «مگر اینجا شهر هِرت است؟»؛ یعنی خیال می‌کنید که قانون یا مرجع بالاتری برای دادخواهی و دادرسی وجود ندارد؟ و طبیعی است که با طرح شکایت به مراجع بالاتر و ذیصلاح، به حق خود می‌رسد. پس: اینجا شهر هِرت نیست، شهر قانون و مراجع قانومند است.


منبع: روزنامه اطلاعات

برگرفته از سایت : www.iranboom.ir

۰ نظر
فرشاد ناصری فر

نامه ای از یک ارباب رجوع

فکر کنم این بهترین نامه ای بوده که تا الان بدستم رسیده:)

چقدر ساده و بی آلایش و در نهایت احترام تلاش کرده اداری بنویسه .

یادگاری قشنگی بود

کارش لنگ یه سابقه از دفتر اعلام به موسسات بود

#تامین اجتماعی

#سوابق

#ارباب رجوع

۱ نظر
فرشاد ناصری فر