کارشناس سازمان تامین اجتماعی

۳۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

سخت مشغول کار

شب ها معمولا زود میخوابم (حداکثر 11:30). ولی این روزها اساسی مشغولم و دارم کار میکنم و بیدار می مونم . دارم رو اپلیکیشن و ایده هایی که دوست دارم پیاده کنم کار میکنم . هیچوقت از انجام کاری که بهش علاقه دارم خسته نمیشم . IT همیشه برای من لذت بخش بوده . امیدوارم یه روز نتیجه دلخواهم رو بگیرم .
به نظر حیات هر سازمان در گرو حرکت مدبرانه به سمت استفاده از فناوریهای نوین است.


۲۹ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۲ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

از ایده تا اجرا

مارک تواین: «رمز پیش افتادن، شروع کردن است و رمز شروع کردن این است که کارهای پیچیده را به وظایف قابل کنترل کوچک‌تر تقسیم کرده و سپس از اولین آنها شروع کرد.»

یکی از تاثیرگذارترین جملاتی که در زندگی شنیدم.

۲۸ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۷ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

Push notification چیست ؟

مقدمه ای بر ( اعمال تغییرات آنی بین سرور و کلاینت )

در بعضی پروژه های نرم افزاری ممکن است نیاز داشته باشیم تا سرور ، کلاینت را از آخرین تغییراتی که مرتبط با آن است با خبر کند. برای مثال فرض کنید ما یک سیتم فروشگاهی داریم و می خواهیم به محض اینکه محصولی در فروشگاه اضافه شد به بعضی از کاربران سیستم اعلام کنیم که محصولی مرتبط با علایق شما به سیستم اضافه شده است.

برای اینکه سرور بتواند کلاینت هارا به محض اضافه شدن محصول جدید با خبر کند ، سه روش وحود دارد.

در زیر این سه روش را می بینیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کنیم و در نهایت روش سوم که بهترین و کم هزینه ترین روش است را انتخاب می کنیم .

 

۱ – ارتباط مداوم کلاینت سرور

در این روش کلاینت برای این که از آخرین تغییراتی که در سرور اتفاق افتاده و مرتبط با آن است مطلع شود باید در یک بازه زمانی مشخص به سرور درخواست بفرستد. (request) :

   برای مثال هریک یا دو دقیقه یک بار به سرور درخواست بفرستد و سرور نیز شرایط فعلی کلاینت را بررسی کند و به آن جواب بدهد (response) که آیا محصول جدیدی اضافه شده یا نه.

عیب این روش این است که ممکت است برای ساعت ها محصولی به دیتابیس اضافه نشود و با ارسال درخواست های مکرر پروسس (process) اضافی در سرور داشته باشیم یا حتی ممکن است بعضی اوقات بخواهیم بازه ی زمانی ارسال درخواست را کاهش یا افزایش دهیم که این روش از کارایی و سرعت سرور ما می کاهد.

 

۲ – برقراری socket با سرور

در این روش کلاینت یک سوکت (Soket) با سرور برقرار می کند و سرور هر وقت تغییری در محصولاتش اتفاق بیفتد که نیاز باشد کلاینت از آن مطلع گردد ، به آن اطلاع می دهد . اگر تغییری (مثلا اضافه شدن یک محصول به فروشگاه) اتفاق بیفتد آنگاه سرور جزییات آن محصول را برای کلاینت ارسال می کند تا او از آن مطلع شود. این ارتباط مادامی که کلاینت به اینترنت وصل باشده حفظ می شود.

در این روش دیگر نیازی به ارسال درخواست های مکرر به سرور نیست و نسبت به روش اول بهتر است ولی عیب آن این است که اگر تعداد کلاینت هایی که به سرور سوکت زده اند زیاد شود دیگر سرور کارایی و سرعت لازم برای پاسخ دادن به همه سوکت ها را از دست می دهد.

حتی ممکن است بعداد کلاینت ها بیشتر از تعداد سوکت ها باشد که در اینصورت برای اتصال به سرور نیاز است تا یک سوکت آزاد شود تا کلاینت های جدید بتوانند از آخرین تغییرات باخبر شوند.

(در آینده سرویس پوشر Pusher را معرفی می کنم که برای این کار مناسب است)

 

۳ – روش push Notification

در این روش هر وقت تغییری در سرور اتفاق بیفتد آنگاه سرور باید کلاینت را در صورت مرتبط بودن از این تغییر مطلع سازد. در این مقاله پیاده سازی این روش را بر روی گوشی های اندروید بررسی می کنیم.

در اندروید امکان استفاده از یکی از Api های گوگل به نام Google Cloud Messaging یا همان GCM فراهم شده است. GCM سرویسی است که به ما امکان ارسال اطلاعاتی را از سرور به کلاینت (در اینجا دیوایس های اندرویدی) می دهد. همچنین می توانیم اطلاعاتی را از کلاینت دریافت کنیم.

GCM همه ی حالات صف بندی پیام ها و اطمینان از به مقصد رسیدن آن را پشتیبانی می کند. این سرویس رایگان است و محدودیتی در دفعات استفاده نداد.

در این روش

۱- ابتدا device اندرویدی sender ID و application ID را برای ثبت نام به سرور GCM ارسال می کند .

۲ –  اگر این عملیات با موفقیت انجام شد ، آنگاه GCM به آن Device یک registration ID می دهد.

۳ – سپس device این کد را برای سرور ما ارسال می کن.

۴ – سرور این شناسه را در دیتابیس خود ذخیره می کند تا هروقت نیاز به ارسال اطلاعاتی به device بود از آن استفاده کند.

برای مثال اگر در سیستم فروشگاهی محصولی اضافه شود، آنگاه سرور این تغییر را از طریق GCM به کلاینت هایی که می خواهد ارسال می کند ، به این صورت که سرور یک پیام حاوی registration ID  و متن پیام به GCM ارسال می کند ، سپس GCM با ارسال یک Notification به کلاینت ، device را از وجود این تغییرات مطلع می سازد .

GCM برای تحویل دادن پیام به کلاینت نیاز به یک Broadcast Receiver در device دارد تا در صورت رسیدن پیام جدید آن را به اپلیکیشن ما بدهد. (Broadcast Receiver همیشه پیام هارا دریافت می کند حتی اگر اپلیکیشن destroy شده باشد)

در GCM پیام ها باید حداکثر دارای حجم ۴KB باشند. اگر بخواهیم دیتایی را به کلاینت منتقل کنیم که حجم آن از این مقدار بیشتر باشد (مثل یک عکس یا فایل) می توانیم url آن را از طریق پیام به کلاینت ارسال کنیم و به محض دریافت پیام توسط Broadcast Receiver سرویسی را اجرا کنیم تا با استفاده از url عکس یا فایل را از سرور بگیرد.

 

در این روش دیگر نیازی نیست تا ارتباط سرور یک ارتباط مداوم باشد و نقاط ضعف روش اول و دوم را پوشش می دهد.

از لحاظ امنیتی نیز این روش مناسب است زیرا می توان بین سرور و کلاینت session ایجاد کرد تا پیام هایی که به صورت غیر مستقیم توسط سرور برای کلاینت فرستاده می شوند فقط توسط کلاینت قابل استفاده باشند.

از این روش می توان برای هماهنگ کردن دیتابیس کلاینت با سرور ، اعمال تغییرات آنی ، چت سرور و … استفاده کرد.

 

منبع :

http://www.androidhive.info/2012/10/android-push-notifications-using-google-cloud-messaging-gcm-php-and-mysql/

نویسنده : مهدی ملکی

برگرفته از سایت : http://iact.ir

۲۸ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۳۴ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

در انتظار آژانس

۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۱۴ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

رزرو بلیط هواپیما با فلایتیو

برای روز دوشنبه پیش رو باید بلیط رزرو میکردم برخلاف دفعات قبل که از  علی بابا استفاده میکردم امرو به سراغ اپلیکیشن فلایتو رفتم . و از استفاده از این اپلیکیشن لذت بردم . رابط کاربری ساده و گویا ، سرعت بالا در اجرا ، عضویت اسان در اپ و قابلیت استرداد آنلاین وجه بلیط از شاخصه های ویژه این اپلیکیشن هست.

اپلیکیشن فلایتیو با فراهم کردن امکان خرید و رزرو آنلاین بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی، خرید بلیط هواپیما را برای کاربران خود تا حد امکان ساده کرده است.

شما با دانلود رایگان این اپلیکیشن و یک سرچ ساده می توانید قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را مشاهده کنید و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را برای خود انتخاب کنید. پس از آن با وصل شدن به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین، بلیط شما به راحتی صادر می شود و می توانید آن را دریافت کنید.

علاوه بر این، اپلیکیشن فلایتیو امکان خرید بلیط چارتر را هم برای شما فراهم کرده است. بلیط چارتر بلیطی است که آژانس‌های هواپیمایی معمولا برای مسیرهای پرتردد می‌فروشند. برای فروش این نوع بلیط، آژانس هواپیمایی تعدادی از صندلی‌های هواپیما را از قبل با قیمتی ارزان، از شرکت‌های هواپیمایی رزرو می‌کند و خودش به صورت مستقیم به مسافران می‌فروشد. این موضوع باعث می شود زمانی که شرکت هواپیمایی بلیط‌هایش به فروش رفته و ظرفیتش تکمیل شده، شما بتوانید بلیط خود را از دیگر سامانه‌های فروش بلیط هواپیما خریداری کنید.

در حال حاضر امکان دانلود رایگان اپلیکیشن فلایتیو فراهم شده و شما می توانید از طریق آن، به راحتی به خرید بلیط هواپیما و خرید و رزرو بلیط هواپیما خارجی بپردازید.








۲۷ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۵ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

آهنگ مریض

سینا حجازی رو چون متفاوت میخونه دوست دارم. سبک خاصی داره و شاید مورد پسند خیلی ها نباشه. آهنگ جدیدش بنام مریض رو خیلی دوست داشتم . آهنگ رو میتونید بصورت رایگان قانونی از سایت زیر دانلود کنید


http://beeptunes.com/track/486973745/%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%B6

آهنگ مریض

مهتاب نقره کوب

ای اتفاق خوب

با تو دم غروب تهران ولی عصر
بارون و بوی نم

یه نور زرد و کم

ما رو به روی هم

تو کافه ای قرق
انگار تو یه آن ثابت شده

جهان نمیگذره

زمان از اضطراب و ذوق

۲۷ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۲ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

اشنانتیون

بعدظهر به اتفاق دوستان به دزفول رفتیم و بعد از صرف شام .یه جفت کفش نظرم رو جلب کرد ، زیاد اهل چانه زدن نیستم که از این زاویه خیلی ضربه خوردم :) قیمت کفش مطمنم خییلی الکی الکی بالا بود طرف کلی توضیح که ساخت کجاست و فلان ........ خلاصه خریدیمش و گفت واسه اینکه مشتری شید یه اشنانتون هم از طرف ما به شما :|

اشانتیونش پاشه کش بود !! گفت همش هزینه است ولی برای رضایت مشتری هرکاری میکنم . گفتم بازار اقتصاد کشور به شما افتخار میکنه



۲۷ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۸ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

5 شنبه شرجی

ساعت بدنم طوری تنظیم شده که بصورت اتوماتیک ساعت 6 از خواب بیدار میشم و دیگه خوابم نمیبره . البته هم حسن و هم ...........................

رفتم تو حیاط (کمتر از 5 دقیقه) لباس هام خیس خیس شدم بقدری هوا شرجیه که حد نداره ، خدا صبر  تحمل بده که کارگرانی که توی این هوا مجبورن بیرون باشن و کار کنن.

از صبح دارم مینویسم و تایپ میکنم

دارم روی ایده هام کار میکنم

من به هرچیزی که فکر میکنم اول یاداشت براداری و بعد ترسیم

۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۱۳ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

25 05 1391 روز استخدام در سازمان تامین اجتماعی


یادش بخیر چقدر سریع 5 سال گذشت . یادم میاد ساعت 7 صبح وارد حیاط تامین اجتماعی شعبه شوش شدم کنار ارباب رجوع هایی که منتظر باز شدن درب های شعبه بودن ایستاده بودم. معرفی نامه هم دستم بود . نزدیکا ساعت 7:20 دقیقه بود که یکی از همکاران متوجه من شد و به من اشاره داد که به سمتش برم باش سلام علیک کردم و گفت حدس میزنم نیروی جدید باشید . من رو به داخل ساختمان بخش واحد اداری راهنمایی کرد .به همراه خانم مقامی مسئول امور اداری جهت معارفه به اتاق اقای خسروی رئیس سابق شعبه رفتیم . اقای خسروی از آقای رئوفی مسئول واحد نامنویسی هم دعوت کرد که توی جلسه شرکت کنه خلاصه برخورد بسیار گرم و دوستانه ای داشتن .

به همراه آقای رئوفی وارد بخش نامنویسی شدیم و کنار آقای رضایی (یکی از بهترین همکارام و از با سابقه ترین افراد نامنویسی) نشستم که مثلا کار سیستم و نحوه تعویض دفترچه و فرایندهای لاززم رو یاد بگیرم. :) خلاصه کل توضیحات اقای رضایی این بود که رعد و برق پاک میکنه این رفت برگشتیه میاره  (همیشه این خاطره رو واسش بازگو میکنم) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آقا چشمتون روز بد نبینه نشستیم پشت سیستم و شروع بکار کردیم ، کمی کند بودم ولی با اعتماد به نفس ظاهر شدم ازدحام بیشتر و بیشتر شد خلاصه مردم خیلی لطف داشتن و خلاصه از خجالت کند بودنمون دراومدن که دوباره آقای رضائی مجبور شد سکان رو بدست بگیره.به روال کار و جملات آریالای رضایی در حالتهای مختلف توجه میکردم و دوباره سکان رو بدست گرفتم .

یادمه زمانی که برگشتم خونه تمام بدنم درد میکرد زود خوابم برد.

روز بعد که رفتم سرکار به بچه ها واحد گفتم میگم چرا این دفترچه رو حذف نمیکنن ؟!!!!!! همکارا از خنده بیهوش شده بودن و به شوخی گفتن بزار مهر استخدامیت خشک شه .

۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۱۲ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر

انتشار نسخه 5.8.7 اپلیکیشن تامین اجتماعی

تغییرات آخرین نسخه

:: بروزرسانی بخش تامین اجتماعی

:: اضافه شدن پیگیری مکاتبات به خدمات آنلاین

:: اصلاح شماره های تماس استان زنجان

:: بروزرسانی بخش واحدهای اجرای قسمت امور بیمه شدگان با دستور جدید تجمیع و تلخیص دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوط به بیمه بیکاری


۲۴ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۷ ۰ نظر
فرشاد ناصری فر