دنیای اقتصاد: تکنولوژی و ابزارهای دیجیتال به تدریج بیشتر و بیشتر به زندگی روزمره ما نفوذ می‌کنند و به این ترتیب بسیاری از کارهایی را که در گذشته با صرف زمان و انرژی بیشتر انجام می‌دادیم، راحت‌تر می‌کنند. در سال‌های اخیر هم محصولات هوشمند و کاربردی مختلفی به بازار معرفی شده‌اند که بلندگوی هوشمند Amazon Echo، ترموستات‌های هوشمند Nest و لامپ‌های هوشمند ازجمله آنها هستند. اما جالب است بدانید که در سال‌های اخیر انواع مختلف و متفاوتی از ابزارهای دیجیتال هوشمند برای انجام راحت‌تر کارها به بازار آمده‌اند که شاید ما هنوز آنها را نمی‌شناسیم. اگر این‌طور است، می‌توانید در اینجا با فهرستی از ابزارهای دیجیتالی و هوشمندی که مجله بیزینس اینسایدر معرفی کرده است، آشنا شوید:
 
جا تخم‌مرغی هوشمند: Quirky Egg Minder با همکاری شرکت جنرال الکتریک ساخته شده است و با اپلیکیشنی در موبایل هوشمند کاربران هماهنگ شده و اعلاناتی را برای آنها می‌فرستد. اینجا تخم‌مرغی هوشمند 14 خانه دارد و اطلاعاتی درباره تمام شدن موجودی تخم‌مرغ‌ها، نزدیک شدن به تاریخ انقضای آنها یا فاسد شدن‌شان می‌دهد. این محصول با قیمت 13 دلار به بازار عرضه شده است.
 
 
 
بطری آب هوشمند: Hidrate Spark یک بطری آب هوشمند است که از طریق بلوتوث با اپلیکیشن ویژه خودش هماهنگ می‌شود. طراحی این محصول ساده بوده و به کاربرانش نوشیدن آب را یادآوری می‌کند. این بطری با محاسبه زمان آخرین نوشیدن آب کاربر، به او یادآوری می‌کند که زمان زیادی را بدون نوشیدن آب گذرانده است. این محصول با قیمت 55 دلار عرضه می‌شود.
 
 
 
پارچ تصفیه آب هوشمند Brita Infinity: یک محصول کاربردی و مفید که مبتنی بر ارتباط وای‌فای بوده و از این طریق می‌تواند با اپلیکیشن ویژه‌ای مرتبط شود. این پارچ کار تصفیه آب را به‌خوبی انجام داده و وضعیت فیلترهای خودش را از نظر به پایان رسیدن زمان مصرف یا بی‌مصرف بودن، به کاربران اعلام می‌کند. این پارچ هوشمند در حال حاضر با قیمت 45 دلار در بازار به فروش می‌رسد.
 
 
 
دستگاه تعویض پوشک نوزاد هوشمند Hatch: وقتی می‌خواهید پوشک نوزادتان را عوض کنید، او را روی این دستگاه هوشمند بگذارید تا اطلاعات مختلفی درباره وزن، قد، میزان مواد غذایی مصرفی او و... را به شما بدهد. البته این دستگاه با اپلیکیشن مخصوص خودش کار می‌کند و از طریق آن این اطلاعات را به کاربرانش می‌دهد. شما همچنین می‌توانید از طریق این اپلیکیشن، اطلاعات را با یک پزشک متخصص اطفال هم به اشتراک بگذارید. این دستگاه به‌خصوص برای نوزادانی که مبتلا به بیماری هستند بسیار مناسب و کاربران خواهد بود. این دستگاه هوشمند تعویض پوشک نوزاد با قیمت 250 دلار به بازار عرضه می‌شود.
 
 
 
مسواک هوشمند Onvi Prophix: این محصول تنها یک مسواک هوشمند نیست. این ابزار با یک اپلیکیشن روی موبایل هوشمند مرتبط شده و از طریق آن عکس‌ها و فیلم‌هایی از داخل دهانتان نمایش می‌دهد تا به این ترتیب از وجود پوسیدگی‌ها و جرم‌هایی که خودتان قادر به دیدنشان نیستید، مطلع شوید. این مسواک هوشمند این کار با کمک دوربین 10 مگاپیکسلی‌اش انجام می‌دهد. برای خرید این محصول باید 400 دلار هزینه کنید.
 
 
 
نخ دندان هوشمند Flosstime: این محصول ارتباط زیادی با بهداشت دهان و دندان دارد. این محصول می‌تواند روی شیشه آینه حمام یا دستشویی قرار گرفته و وقتی روی آن می‌زنید 18 اینچ از نخ دندان را به شما بدهد. در واقع این دستگاه به استفاده عادتی از نخ دندان کمک می‌کند و می‌تواند مشوق خوبی برای کودکان هم باشد. این محصول با قیمت 40 دلار به فروش می‌رسد.
 
 
 
آبمیوه‌گیری هوشمند Juicero: این دستگاه 700 دلاری در واقع یک سیستم آبمیوه‌گیری هوشمند است که با اتصال وای‌فای می‌تواند این کار را بکند. چنین محصولی برای داشتن آبمیوه‌های طبیعی در خانه مناسب است.
 
 
 
چنگال هوشمند HapiFork: این ابزار یک جنگال هوشمند مبتنی بر بلوتوث است که به شما زمانی که به سرعت غذا می‌خورید، هشدار می‌دهد. با پرداخت 70 دلار می‌توانید این چنگال را بخرید و از بیماری‌های گوارشی که در اثر تند غذا خوردن ایجاد می‌شوند، در امان بمانید.
 
 
 
چتر هوشمند Oombrella: احتمالا برای هر کدام از ما پیش آمده است که چترمان را در رستوران، کلاس درس یا دفتر کار جا بگذاریم. اما این چتر هوشمند هرگز گم نمی‌شود، چون می‌تواند از طریق اپلیکیشن ویژه‌اش مکان قرار داشتنش را به گوشی شما ارسال کند.  این چتر همچنین می‌تواند با اتصال به اپلیکیشن‌های آب و هوا در روزهای بارانی و برفی به شما یادآوری کند که بهتر است آن را با خودتان ببرید. این چتر هوشمند با قیمت 80 دلار به بازار عرضه می‌شود.
 
 
 
کمربند هوشمند Belty Good Vibes: یک محصول جالب از استارت‌آپ فرانسوی Emiota که با ساختار چرمی خودش، می‌تواند به‌عنوان یک دنبال‌کننده هوشمند وضعیت تناسب اندام برای کاربرانش عمل کند. این کمربند هوشمند مجهز به اپلیکیشن ویژه بوده و به کاربرانش در زمان نشستن طولانی مدت، کج ایستادن، کم آب نوشیدن و... هشدار دهد. این کمربند هوشمند قرار است در ماه دسامبر آینده و با قیمت 395 دلار به بازار عرضه شود.
 
 
 
دوربین نظارتی هوشمند Furbo برای حیوانات خانگی: این دستگاه هوشمند علاوه‌بر آنکه به شما این امکان را می‌دهد تا از راه دور و از طریق اپلیکیشن ارتباطی آن وضعیت حیوانات خانگی‌تان را کنترل کنید، بلکه با سیستم رادیویی خود این امکان را به شما می‌دهد تا از راه دور با حیوانات خانگی‌تان صحبت کنید.  این دستگاه در زمان به صدا درآمدن حیوانات به شما هشدار می‌دهد. این دستگاه هوشمند قرار است در ماه سپتامبر آینده با قیمت 139 دلار روانه بازار شود.
 
 
 
سطل زباله هوشمند Bruno: این سطل زباله هوشمند 140 دلاری باید هر ماه شارژ شود. این دستگاه تنها با کیسه‌های زباله اختصاصی خودش کار می‌کند.  این سطل آشغال هوشمند فضایی در انتهای خودش دارد که می‌تواند زباله‌هایی از قبیل گرد و خاک، مو و شیر ریخته شده روی زمین را مانند جاروبرقی بمکد تا شما را از خاک‌انداز بی‌نیاز کند.
 

 


منبع:
http://itiran.com/node/72042