کونیخزگ Agera XS موفق شد برای اولین بار، محصول این خودروساز را به خاک ایالات متحده منتقل کند. خودروی به نمایش در‌آمده دارای بدنه‌ای به رنگ مشکی و نارنجی با حاشیه‌ی سفید رنگ است.

کسب موفقیت برای مجوز تردد در آمریکا امری مهم برای خودروسازانی از جمله پورشه و فراری محسوب نمی‌شود ولی کسب این مجوز برای خودروسازی همچون کونیخزگ که در ۲۲ سال گذشته موفق به کسب ‌آن نشده بود، بسیار مهم تلقی می‌شود. در قسمت نام‌گذاری، این شرکت از نام‌های گیج کننده‌ای برای خودروهای خود استفاده می‌کند که بعضا تشابه زیادی نیز به یکدیگر دارند مانند Agera که شباهت زیادی به Regera که اخیرا رونمایی شد، دارد. در هرصورت این خودروی نارنجی مشکی رنگ با نام Agera XS وظیفه‌ی برافراشتن پرچم کونیخزگ را در آمریکا برعهده دارد.

کونیخزگ آگرا xs

XS ابرخودرویی با ۱۱۶۰ اسب بخار است که به دو توربوشارژر مجهز شده همانند موشکی است که برای حرکت روی زمین طراحی شده ولی با این حال توانسته مجوزهای لازم را برای حضور در بازار  آمریکا بدست آورد. Agera XS از جعبه‌ دنده‌ی ۷ سرعته بهره می‌برد و کونیخزگ برای اینکه رانندگی با آن کمی ساده‌تر از مدل‌های قبلی شود، تغییراتی در دیفرانسیل این خودرو انجام داده است. از نظر آیرودینامیکی نیز بهینه‌سازی‌هایی را تجربه کرده تا این خودرو در خط مستقیم حرکت کند و از پایداری مناسبی برخوردار باشد؛ به طوری که این خودرو توانسته در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۴۵۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد کند.

کونیخزگ آگرا xs

همه چیز در این خودرو به صورت سفارشی قابل انجام است. از رینگ‌های کربنی توخالی گرفته تا میله‌های جناقی تعلیق چرخ‌ها که همگی با سفارش مشتری قابل ارتقا هستند. هرچند انجام هرکدام از این تغییرات زمانبر است ولی باید در نظر داشت که مالکیت یک  XS خاص، ارزش این انتظار را دارد. سوار شدن در ابرخودرویی خاص که همانند جایزه‌ی نوبل ویژه است، لذتی متفاوت با خودروهای دیگر به همراه خواهد داشت.

کونیخزگ

این خودرو علاوه بر برخورداری از توان حرکتی مناسب، دارای یک مانیتور در وسط داشبورد است که مجهز به پورت USB بوده و اطلاعاتی از قبیل شتاب G و وضعیت آب و هوا را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از سایر امکانات این صفحه نمایش می‌توان به دزدگیر آن اشاره داشت که طراحی آن به شکلی است که آخرین سرقت را برای سارق خودروی شما رقم خواهد زد.

کونیخزگ آگرا xs

اگر امکاناتی که به آن اشاره کردیم شما را راضی نمی‌کند باید به طراحی خارجی آن بپردازیم که در این قسمت شما با ترکیب زیبای رنگ‌های مشکی و نارنجی روی بدنه به همراه بالچه‌ی بزرگ کربنی در عقب این خودرو مواجه خواهید شد.

کونیخزگ

Agera XS در نمایشگاه Monterey Car امسال در کنار مدل Regera و در جایگاه ویژه‌ی Cherry Red به نمایش درخواهد آمد.

 

منبع : زومیت